יום רביעי, 18 במרץ 2009

האם נלך בדרכו של אובמה?

לא, אין מדובר בפוסט פוליטי או מדיני.

אני אשאר נאמן לנושאים העיקריים של הבלוג אך גם בנישה שלנו- רפואה 2ץ0 אובמה הופך להיות דמות מרכזית ומשפיעה.

החלטתו של אובמה להשקיע ולתקצב 19 מיליארד דולר ( כן- המספרים נכונים) בתחום ה- Healthcate Information Technology עשוי להוות מנוע עצום למשיכת כל תעשיה הבינלאומית ולא רק בארה"ב קדימה.

הזרקורים שהוארו בעוצמה חזקה בשנתיים האחרונות בכל הקשור לרשומות רפואיות ממוחשבות ובנושאים שונים הקשורים לרפואה, טכנולוגיה, מערכות מידע ואינטרנט, בזכות המעורבות ההולכת וגוברת של גוגל ומיקרוסופט בתחומים הנ"ל יתעצמו בצורה ניכרת בזכות התקציב הענק שישוייך להשקעות בתחום בארה"ב.

אני מניח כי מדינות רבות ילכו ויצטרפו למעגל המשקיעות בזכות המדיניות המובילה של אובמה והממשל האמריקאי.

הרעיון המרכזי העומד מאחורי הרצון להשקיע תקציבי ענק בשנים הקרובות נובע מהעובדה כי המערכות הרפואיות האמריקאיות מפגרות במידה מסוימת אחרי מדינות אחרות בכל הקשור למערכות מידע ממוחשבות. ההשקעה אמורה להחזיר את ארה"ב להיות מובילה בתחום אך יותר חשוב מכך, לייצר לשפר ולשדרג את המימד הטיפולי, האשפוזי והסיעודי של מערכת הבריאות.

דוגמא טובה לכך ניתן לראות בידיעה של רויטרס, ממש לאחרונה, בכל הקשור לתחום המרשמים האלקטרוניים וכיצד תוכניתו של אובמה עשויה להשפיע על תת תחום זה השייך כמובן לעולם מערכות המידע הרפואיות .

על פי הידיעה, מקווים האנליסטים הנוהג הקיים בתחום מתן מרשמים ישתנה באופן דרסטי ובשנים הקרובות כ75% מהמרשמים יונפקו באופן דיגיטלי . זה כולל בין היתר העברת המרשמים בצורה אלקטרונית לבתי המרקחת עצמם.

יום שבת, 7 במרץ 2009

גוגל והתיק הרפואי האישי- עדכונים אחרונים

הזכרתי בפניכם, בעבר, את הפרויקט האינטרנטי של גוגל בעולם הרפואה.

גוגל, כאחת מאריות עולם הטכנולוגיה בכלל ועולם האינטרנט בפרט, רואה בחזונה, את עולם הבריאות הוירטואלי, כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה בשנים הבאות.
כנגזרת לכך, בגוגל מפתחים חזון רב מימדי בכל הנוגע לניהול הבריאות של כל אחד מאיתנו באמצעות מדיום האינטרנט.מדובר באחד ממיזמי ה- Health 2.0 הגדולים כיום בעולם, אם לא הגדול ביותר.
אבן הבסיס לכך, מהווה פרויקט הרשומה הרפואית האישית - PHR.
נכון, גוגל לא לבד בתחום זה ולמעשה היו רבים לפניה, אך בגוגל מאמינים שבזכות הכוח הטכנולוגי והשיווקי העצום שמצוי ומרוכז בידיהם, הם יוכלו להגיע להצלחה רבה יותר מאחריןם וככל הנראה מתקדמת יותר ושימושית יותר בעיני כל אחד מאיתנו.
רק ימים יגידו, אבל בינתיים אנחנו נעקוב אחר שינויים מעניינים שגוגל יכניסו ויעדכנו בפרויקט ה-
Google Health .

שינויים מענינים מהתקופה האחרונה שפורסמו החודש בבלוג הרשמי של גוגל:

1. יכולת לבצע שיתוף של האינפורמציה הרפואית בתיק הפרטי של כל אחד מאיתנו - Sharing. הרעיון הינו שכל אחד ואחד יוכל לתת הרשאה לאנשים מסוימים לצפות בנתונים הרפואיים הנמצאים בתיקו הרפואי. חשבו למשל על אותו אדם החולה במלה ממארת כלשהי או מחלה כרונית אחרת כגון סברת עם סיבוכים נלווים. בעתיד הקרוב, הוא יוכל להתייעץ עם מומחים שונים ברחבי העולם מבלי ל"ארגן" ולעבד את החומר הרפואי ולשלוח באופן פרטני. הוא יוכל להעניק הרשאה ליועץ להסתכל בכל הרישום הרפואי המצוי בתיקו, באופן נוח ופשוט.
2. היכולת ליצור סיכום בפורמט קשיח- Hard copy של הנתונים הרפואיים החשובים ביותר של כל לקוח ולקוח. הפורמט הינו בגודל המתאים לארנק - Wallet sized . אני מניח כי נוח להגיע עם סיכום ממצה של בעיות רפואיות, ניתוחטים, תרופות ורגישויות, לחדר מיון - הן בשביל החולה והן בשביל הרופא המטפל.
3. גרפים ויזואליים של נתוני בדיקות לאורך זמן כגון נתוני כולסטרול לאורך השנים.

אני אמשיך לעדכן בכל חידוש מעניין הקשןר למיזם הבריאות של גוגל.