יום ראשון, 18 ביולי 2010

רוצים להתכונן לפני ביצוע פרוצדורה לחולה? - אפליקציית סלולאר מותאמת עבורך...

רופאים בתחומים השונים מבצעים פרוצדורות שונות במהלך עבודתם המקצועית.
פעמים רבות, יש ביניהם כאלו שהיו שמחים לעשות "חזרה גנרלית" קצרה אך מפורטת לפני ביצוע הפרוצדורה.
גםתמיד נחמד שיהיה איזה "מדריך" סמוך אליך, ללא תלות או קשר בנסיונך המקצועי.

הטלפונים הסלולארים המתקדמים - Smart Phones ובראשם האייפון מאפשרים היום יותר מתמיד לקבל הדרכה צמודה שכזאת.

האפליקציה אף מכילה פרוטוקולים מקובלים לביצוע הפרוצדורות ורשימות"עשה" הקשורות לפרוצדורה ועשויות לאפשר לאיש המקצוע להתכונן ביסודיות בלי לשכוח פרטים רלבנטיים קטנים כגדולים הקשורים לתהליך הרפואי.

יום שבת, 3 ביולי 2010

שינוי מגמה בגילאי הגולשים עשוי להיות המנוף החדש של אתרי הבריאות

אנחנו מציינים ללא הרף את מהפיכת ה"רפואה 2.0" ולא מעט וחוזרים על המונח "החולה המקוון" או "העצמת החולה" באמצעות מהפיכת הרשת אבל עדיין, בפועל, אנחנו מחכים להצטרפות גל נוסף של גולשים, אותו גל אשר יהווה את המסה הקריטית שתקבע באופן מפורש ומלא כי אכן אנחנו נמצאים במהלך של מהפיכה בריאותית אשר תשפיע ותעצב מחדש את דפוסי התנהגותינו בכל הקשור לניהול בריאותינו.

בסקר חדש שהתפרסם בבריטניה נמצא כי בשנה האחרונה הצטרפו כ-2 מליון גולשים חדשים ברשת.

מתוכם, הקבוצה הגדולה ביותר של המצטרפים הינה של קבוצת הגיל של בני חמישים פלוס. מעל חמישים אחוזמהמצטרפים החדשים הינם בגילאים 50+

נתון מעניין נוסף מאותו מחקר :

1 מכל 4 גולשים בבריטניה שייך לקבוצת הגילאים 50-64 .

נתונים אלו מצטרפים לנתונים שפורסמו לפני מספר חודשים אודות שיעור צמיחה גדול ומשמעותי של גולשים בפייסבוק בקרב אנשים בגילאים 40-50 ומבוגרים יותר.

אין ספק שתנועה גדולה זו של אנשים בני חמישים פלוס לפעילות הולכת וגוברת ברשת תשרת עד מאוד את תפיסת מהפיכת הבריאות באמצעות כלי המדיה החדשים ואת מהפיכת ה- רפואה 2.0 ( Health 2.0) שהרי ברור לכולנו כי, עדיין, בני 20 פלוס ו-30 פלוס נוהגים פחות להתעסק בעיניני בריאותם ( מאוד הגיוני....לא?).