יום חמישי, 4 בספטמבר 2008

הגברת בשינוי האדרת

שלום לכולכם

אותה גברת בשינוי אדרת על שום מה?

בשל העובדה שעברתי בית. מוורדפרס - Wordpress שם כתבתי בלוג בעברית בתחום , למארח הנוכחי- פלטפורמת הבלוגים של גוגל - Blogger .

אז במה מדובר?

מזה כשנה וחצי אני כותב בלוג בכל הקשור לרפואה וטכנולוגיות מתקדמות בדגש על עולם המידע והמדיה המתקדמת קרי עולם הסלולאר ועולם האינטרנט.

עולם האינטרנט עבר מהפכה רבתי בשנתיים האחרונות.
יש בכך מן המגוחך. שהרי האינטרנט נמצא במהפכה מתמדת כל הזמן. ובכל זאת, אנו מזהים גלי מהפכה עיקריים וכשהגיע הגל השני החלנו לכנותו - Web 2.0 .
עולם הרפואה במסגרת האינטרנט נמצא בפיגור מתמיד. ניתן לומר, נשרך.
עולם הרפואה ועולם הטכנולוגיה אף בתחומים אחרים מקיים יחסי אהבה שנאה לא ברורים. מחד, ברור לכולנו ולכולכם שאי אפשר לנתק את הרפואה מהטכנולוגיה. זו לא ססמה. זו נחיצות אמיתית.
בשטח הדברים מתנהלים באיטיות ובכבדות.
המערכות הרפואיות ומערכות המידע בהן עדיין נתמכות במערכות Legacy אשר חלקן מיושנות מאוד. חלקן אף מקשות על פיתוח ויישום אפליקציות ופלטפורמות מתקדמות של מערכות מידע אשר אמורות להשתלב איתן. אני בכלל עוד לא מזכיר מערכות אינטרנט/ווב מתקדמות יותר ואף לא מערכות סלולאר.

ובכל זאת, משהו הולך ומשתנה. לא בהבדל זמנים רב, לאחר מיסוד התופעה הנקראת ווב 2.0 החלו להזכיר ולהבין אנשי הטכנולוגיה אשר עסקם והבנתם אף בתחום האינטרנט שלרפואה שמור מקום של כבוד בגל המהפכה השני וכך התבסס לו הכינוי של התופעה בשם הכה מקורי - רפואה 2.0 או בשמו הבינלאומי :
Health 2.0 או Medicine 2.0 .

כאחד שהתמקצע והתמחה בחיבור בין העולם המקצועי הרפואי לעולם הטכנולוגיה בכלל ועולם האינטרנט בכלל מצאתי את עצמי מעורב עד מאוד בכל הקשור לעולם זה.

נגזרת לכך מצאה ביטוי אף בבלוג בשפה האנגלית שהתחלתי לכתוב לפני שנה וחצי

Medical 2.0

בנוסף מצאתי את עצמי מנסה לחלוק מהתובנות והידע בנושא זה עם קהל המעונינים והמתענינים בתחום בפרט ואנשי רפואה ואף כל אדם סקרן באשר הוא, בכלל, בישראל.
לשם כך אף פתחתי בלוג בשפה העברית , אשר אני משנה לו היום את משכנו, כאמור.

שיהיה בהצלחה ובעיקר מאתגר ומעניין.

אין תגובות: