יום שלישי, 18 בנובמבר 2008

MyPACS - שיתוף בתחום הרדיולוגיה ומקרים קליניים

MyPACS אינה פלטפןרמה חדשה. היא נוצרה כבר בשנת 1999 עוד לפני שאנשים ידעו להעריך להיכן מתקדמת והולכת רשת האינטרנט.
כבר אז חרטה על דגלה הפלטפורמה את נושא השיתופיות בין רופאים- שיתופיות של ידע. אבל הפריצה הגדולה נעשתה בשנות המעבר מ-web 1.0 ל-web 2.0. השינוי שחל בתפיסת השימוש באינטרנט האיץ את הפופולאריות של הפלטפורמה ( בין היתר כמובן ולא כסיבה יחידה).

אז מהי בעצם אותה פלטפורמה?

זוהי פלטפורמה לשיתוף ידע המתבסס על תכנים מתחום הרדיולוגיה- הדמיה.
הרעיון מבוסס על כך שמשתמשי קצה- רופאים ( לא רק רדיולוגים) מעלים תכני הדמיה לאתר ומתייעצים או משתפים את עמיתיהם ברחבי העולם במקרים קליניים אשר תוצאות ההדמייה הינם חלק מתאור המקרה וחקירתו.


כיום יש באתר מעל 18000 מקרים קליניים המאגדים בתוכם מעל 92000 תכני הדמיה לסוגיהם השונים.

אז זה מאפשר לנו ללמוד ולהתעדכן וכמובן להתייעץ.
דמיינו לדוגמא את אותו רופא המבצע צילום רנטגן באזור בו אינו יכול להתייעץ בנוגע לצילום ולאבחנה אשר הוא משער שנובעת מהצילום. האפשרות להעלות את המקרה הקליני לרבות הצילום ולהתייעץ הן לגבי המקרה הקליני והן לגבי הממצאים בתילום מאפשרים לו להעניק רפואה מעולה למרות המיקום הגאוגרפי שעשוי להיות בקצה קצהו של העולם.

אז מספר נקודות לציון בנוגע לפלטפורמה :

1. ראשוניות וחזון- מה שנראה היום כפלטפורמה בזמן הנכון ובמקום הנכון ובוודאי לא תפתיע אנשי Health 2.0 ראויה לציון בזכות העובדה שהפציעה בסוף המאה הקודמת.
2. חיוניות והצלחה ב"שטח"- המערכת חיה ועובדת. ראו את העובדה הבאה לידי ביטוי במספרים שציינתי מעלה ובעובדה שיש מרכזים רפואיים ברחבי העולם המשתמשים בפלטפורמה לצורך לימוד פנימי, ואו תעבורת ידע בין רופאים לשם התייעצות ויצירת מאגר מידע מרכזי לשימוש בכל נקודת קצה.

שווה להתנסות ןלא רק על ידי רדיולוגים

אין תגובות: